Παρασκευή 12 Αυγούστου 2016

"Αυξήστε το ωράριο των εκπαιδευτικών με πολλά χρόνια υπηρεσίας - Κλείστε τα μικρά σχολεία"

Του Χρήστου Κάτσικα
Όπως είναι γνωστό το 3ο μνημόνιο (όπως και το 1ο και το 2ο ), το οποίο έγινε νόμος του Κράτους πριν ακριβώς ένα χρόνο (14/8/2015), περιλαμβάνει και μια σειρά από μέτρα που αφορούν την Παιδεία, την Επαγγελματική Εκπαίδευση, τα πανεπιστήμια, τα οποία αποτελούν τα βασικά manual της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας.
  Στο σχολείο του 3ου Μνημονίου (όπως και των δυο προηγούμενων καθώς τίποτα δεν άλλαξε, ούτε στις στρατηγικές κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ) δεν επιτρέπεται να αυξηθεί ο προϋπολογισμός για την Παιδεία (3η χώρα από το τέλος στην ΕΕ, με Βουλγαρία, Σλοβακία), να γίνουν επαρκείς διορισμοί, να...
μειωθούν οι μαθητές στην τάξη, να καλυτερέψουν οι μισθοί και οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, η υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, εργαστηρίων και η ενίσχυση των μαθητών.
  Το Υπουργείο Παιδείας, αν εξαιρέσει κανείς το διακηρυκτικό του «οπλοστάσιο» και κάποιες τριτεύουσες παρεμβάσεις που απαντούν διορθωτικά σε δυσλειτουργίες που «βγάζουν μάτι», προωθεί «κατά γράμμα» τα συμφωνηθέντα και αυτό αποδεικνύεται τόσο με τις νομοθετικές του πρωτοβουλίες όσο και με τα πορίσματα του «διαλόγου» για την Παιδεία που αναμένουν το «πράσινο φως» για την υλοποίησή τους.
Ο ΠΡΩΤΟΣ ΓΥΡΟΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ  - ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΓΥΡΟΥ
  Στην περίοδο από τον Αύγουστο του 2015 έως τον Αύγουστο του 2016, η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας εστίασε στις περικοπές. Η αναδιάρθρωση του ωρολογίου προγράμματος στα Δημοτικά και στα Νηπιαγωγεία, στο όνομα του «ενιαίου τύπου ολοήμερου», οδηγεί τελικά σε 3-4.000 εκπαιδευτικούς λιγότερους. Οι αλλαγές στο Γυμνάσιο, που διακηρυκτικά στοχεύουν στην ελάφρυνση του μαθητικού πληθυσμού, στην πραγματικότητα «ελαφρώνουν» τα Γυμνάσια από χιλιάδες καθηγητές. Είναι φανερό ότι οι  «απώλειες» δεν αφορούν μόνο τους εκπαιδευτικούς αλλά μια σειρά από σημαντικές πλευρές της λειτουργίας του σχολείου.
  Στη νέα σχολική χρονιά προετοιμάζεται ένας δεύτερος γύρος με παρεμβάσεις οι οποίες θα επιχειρηθούν να υλοποιηθούν την περίοδο 2017-18.
  Θα πει κανείς όλα είναι πιθανά αλλά μπορούμε να προφητεύσουμε από τώρα το «επιχειρησιακό σχέδιο» του Υπουργείου Παιδείας; Ασφαλώς  μπορούμε. Αρκεί να κάνουμε τον κόπο να μελετήσουμε τις «προβλέψεις» του νομοθετικού πλαισίου που περιμένουν ανυπόμονα την υλοποίησή τους.
               Ας δούμε, λοιπόν, που οδηγείται η εκπαίδευση

Διαβάστε τη συνέχεια ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.