Πέμπτη, 17 Απριλίου 2014

Σύντομο σχόλιο στην συνέντευξη του Αλ. Καλαφάτη.



Διαβάσαμε στο KefaloniaPress τη συνέντευξη που παραχώρησε ο υπ. Δήμαρχος κ. Αλέκος Καλαφάτης στα τοπικά Μ.Μ.Ε. και θα θέλαμε να σχολιάσουμε το τμήμα εκείνο που αφορούσε στη Σάμη. Προφανώς, αναφορά μας είναι το απομαγνητοφωνημένο κείμενο όπως δημοσιεύτηκε στο KefaloniaPress, το οποίο έχει ως εξής:
Ελένη Χιόνη (Kefalonia press) Nα μείνουμε στα τοπικά πρόβλήματα κύριε Καλαφάτη. Δεν είναι μόνο το Ληξούρι που έχει εγκαταλειφθεί. Η Σάμη το πρώτο λιμάνι του νησιού τις περασμένες δεκαετίες σήμερα έχει ερημώσει και η παραδοσιακή γραμμή του νησιού με την Πάτρα έχει σταματήσει. Οι κάτοικοι....
θεωρούν βασικό υπεύθυνο για αυτή την κατάσταση, τον νυν Δήμαρχο. Τι θα κάνετε έτσι ώστε να ζωντανέψει και πάλι η Σάμη και να επανασυνδεθεί ακτοπλοϊκά με την Πάτρα;

Αλέκος Καλαφάτης

Πρώτη ενέργεια που θα κάνουμε είναι να καθιερώσουμε την αντιδημαρχία Σάμης με χαρακτηριστικά παραπλήσια της Παλικής, όπως θα κάνουμε και στους Πρόνους, και τις άλλες περιοχές υλοποιώντας στην πράξη την προγραμματική μας αρχή για την Τετράπολη. Έτσι θα έχουμε ένα ισχυρό θεσμικό όργανο, που θα μπορεί να μας συμβουλεύει, να παίρνει αποφάσεις και να προωθεί ενέργειες και έργα στην περιοχή της Σάμης.

Από κει και πέρα δεν μπορώ να σας πω ψέματα. Διότι, το να σας πω ότι θα βάλω πλοίο εκεί, δεν θα γίνει γιατί δεν είμαι πλοιοκτήτης. Αν είχα πλοίο στη διάθεση μου το βάζω και προχωράμε! Ούτε και ο Δήμος μπορεί να επιβάλλει κανενός είδους δρομολόγιο. Εκείνο που μπορεί να κάνει ο Δήμος είναι να θέσει τις ναυτιλιακές εταιρείες προ των ευθυνών τους, ούτως ώστε να μπορέσει να διασυνδεθεί η Σάμη με την Πάτρα για να μπορέσει να τονωθεί.

Από κει και πέρα.

Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας δεν είναι επιχειρηματίας για να μας λέει τι είναι βιώσιμο και τι όχι. Ο Υπουργός και συνολικά η πολιτική ηγεσία ενός τόπου δεν είναι το αρμόδιο όργανο για να καθορίζει τις επιχειρηματικές δραστηριότητες. Είναι μόνο για να τις ρυθμίζει. Εάν η γραμμή Σάμη – Πάτρα είναι βιώσιμη ή όχι θα το κρίνει η αγορά, δεν θα το κρίνει ο Υπουργός. Ούτε βέβαια ο Δήμος θα το ρυθμίσει. Εμείς μπορεί να θέλουμε να έχουμε ένα καράβι κάθε μία ώρα.

Τι πάει να πει, θα το κάνουμε; Η Δημοκρατία λειτουργεί με κανόνες. Όποιος διασαλεύει αυτούς τους κανόνες, είναι αυτός που διαλύει την Δημοκρατία.Εγώ σέβομαι και τις αποφάσεις του ΥΕΝ και των επιχειρηματιών. Όμως θα τους φέρω μπροστά στις ευθύνες τους, διότι η Σάμη πρέπει να αναζωογονηθεί. Και τρίτον, πιστεύω ότι στη Σάμη θα πρέπει να γίνουν ενισχυμένα έργα, επειδή είναι στην απέξω. Και όταν η Σάμη προσφέρει στον Δήμο Κεφαλονιάς με τα δύο σπήλαια της τόσα έσοδα θα πρέπει να έχει κάτι περισσότερο από αυτό που της αναλογεί. Δηλαδή δεν θα πρέπει να δούμε κάτι το τοπικό σε αυτή την περίπτωση;

Όταν ζητάμε κάτι από τις ανεμογεννήτριες δεν θα πρέπει να κάτι αντίστοιχο να ζητήσει ένας πρώην Δήμος για την περιοχή του; Λέω λοιπόν ότι θα πρέπει να υπάρξει ένα τέλος επί πλέον για τη Σάμη για έργα εξωραϊσμού.

Η ευρύτερη περιοχή έχει εντελώς εγκαταλειφθεί. Είχα πάει προχθές στο Πυργί και μου είπανε «δεν έχουμε δει τον Δήμαρχο παρά μόνο σε ένα πανηγύρι που τον ξανάδαμε από τότε που βγήκε» !!! Και προσθέσανε πως «Υπάρχει ο δρόμος προς το νεκροταφείο του χωριού που δεν περνάει άνθρωπος. Αυτά θα μας κάνεις κι εσύ;».

Σχόλιο - Ρουπάκι: 
Νομίζουμε ότι δεν είναι τόσο βέβαιο ότι θα αναζωογονηθεί η Σάμη και η ευρύτερη περιοχή αν επιστρέψει το δρομολόγιο στη Σάμη. Άσχετα με αυτό, υπάρχει ένα ...παράδοξο: από τη μια προτάσσεται η βιωσιμότητα της γραμμής για να δικαιολογήσει την μη δρομολόγηση πλοίου ως τώρα αλλά αμέσως μετά αναφέρεται ως κύριο μέτρο πίεσης στην ακτοπλοΐα οι ευθύνες των πλοιοκτητών. Ποιές είναι αυτές οι ευθύνες; απέναντι στο νησί και στους πολίτες του; Δεν νομίζουμε ότι παρόμοια επιχειρηματολογία στέκεται εύκολα. Διαβάσαμε για σχετική ερώτηση στη Βουλή όπου η Κεφαλονιά αναφέρεται ώς "αποκλεισμένη". Κοιτάζοντας στα δρομολόγια της Kefalonian Lines και της Ionian Ferries (από 5 μέχρι 8 ημερησίως) βγάζει ακριβώς το αντίθετο συμπέρασμα. Τώρα, αν τελικά τα τόσα δρομολόγια εξυπηρετούν όλες τις περιοχές του νησιού και όλους τους κατοίκους είναι άλλη κουβέντα που εμπλέκει και το ΚΤΕΛ. Αναμένουμε, λοιπόν, τους άξονες πάνω στους οποίους θα οργανωθεί αυτή η προσπάθεια, να παρουσιαστεί δηλάδή η γραμμή Σάμη - Πάτρα ώς επιχειρηματικά ελκυστική. Έχει δίκιο ο κ. Καλαφάτης όταν υποστηρίζει ότι δεν είναι θέμα του Δήμου ή κάποιου άλλου φορέα. 

Η περιοχή έχει όντως αφεθεί στη μοίρα της. Και όταν απουσιάζουν οι κανόνες και το οργανωμένο κράτος, εμφανίζεται η αυθαιρεσία είτε συγκυριακή είτε οργανωμένη. Η περιοχή μας έχει ανάγκη από όραμα καικατεύθυνση. 

Τί θέλουμε τη Σάμη; τουριστικό θέρετρο; λιμάνι; δεν είναι και τα δύο δυνατά στον ίδιο βαθμό. Άλλες απαιτήσεις έχει ο τουρισμός, άλλη επιβάρυνση φέρνει ένα λιμάνι. Ας αποφασίσουμε. 

Από τον υποψήφιο Δήμαρχο όμως αναμένουμε συγκεκριμένο σχέδιο. Και αυτή τη φορά ακούσαμε γενικές αναφορές, προφανώς θετικές, οι οποίες όμως δεν αρκούν. 

Να βοηθήσουμε λίγο:
  • Η περιοχή δεν καλύπτεται συγκοινωνιακά ούτε καν με τις κοντινές παραλίες και αξιοθέατα
  • Δεν υπάρχει πνευματικό κέντρο αλλά υπάρχει το κτήριο των προσκόπων, κλειστό και έρημο
  • Το Γηροκομείο;
  • Το Μουσείο;
  • Οι ανασκαφές στην Ακρόπολη;
  • Η παραλία; Διαμορφώθηκε η ...μισή τη δεκαετία του '80 και από τότε η άλλη μισή είναι με τσιμέντο και πρόσφατα με ...ασφαλτοτάπητα
  • Το Κέντρο Υγείας;
  • Ο αμίαντος στις στέγες των σπιτιών;
...για να αναφέρουμε τα πιο οφθαλμοφανή.

Ελπίζουμε ότι θα δούμε συγκεκριμένα σχέδια και προτάσεις. Είναι μια πρόταση η καθιέρωση τέλους για τη Σάμη αλλά δεν είμαστε σίγουροι ότι μπορεί να ισχύσει - ίσως και λόγω αντιδράσεων από τις άλλες περιοχές, δικαίως ή αδίκως. Πως όμως τα "ενισχυμένα έργα" στην αρχή έγιναν "έργα εξωραϊσμού" στη συνέχεια της απάντησης του κ. Καλαφάτη; Λανθάνουσα γλώττα;

Καλή επιτυχία στην προσπάθεια του κ. Καλαφάτη. 
Αναμένουμε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.