Κυριακή, 11 Αυγούστου 2013

«Βάλε βενζίνη 2,80 ευρώ». Βάλε ένα σφηνάκι αμόλυβδη!


Τα περισσότερα Ι.Χ. κινούνται πλέον με μικρές «ενέσεις» καυσίμων 
Του Κώστα Ονισένκο
Σύμφωνα με το παλιό ανέκδοτο, οδηγός πολύ μικρού οχήματος σταματάει σε ένα βενζινάδικο και ζητάει να του βάλουν ένα ποτηράκι βενζίνη. Απορημένος ο βενζινάς ρωτάει: «Θέλετε να σας φυσήξω και στα λάστιχα;».
Το ανέκδοτο είναι παλιό, ωστόσο ο συγκεκριμένος οδηγός «κυκλοφορεί» πλέον ανάμεσά μας και μάλιστα λόγω της κρίσης έχει αποκτήσει μεγάλη παρέα. Σύμφωνα με μαρτυρίες ιδιοκτητών και υπαλλήλων πρατηρίων υγρών καυσίμων, λόγω έλλειψης χρημάτων, τα πέντε ευρώ στο ρεζερβουάρ είναι πλέον μια συνηθισμένη............
παραγγελία στα βενζινάδικα.
«Το πιο πρόσφατο που θυμάμαι είναι ένας πελάτης που ήρθε πριν από λίγες ημέρες και ζήτησε να του βάλουμε 2 ευρώ και 80 λεπτά καύσιμα. Του είχε ανάψει το λαμπάκι εδώ και μέρες και είχε δικαιολογημένους φόβους ότι θα μείνει στον δρόμο από βενζίνη. Ηταν ό,τι λεφτά είχε επάνω του. Σε άλλες εποχές θα τον κοιτούσαμε κάπως περίεργα, αλλά πλέον τίποτα δεν μας κάνει εντύπωση», λέει στην «Κ» ο ιδιοκτήτης πρατηρίου υγρών καυσίμων Αλέκος Ρίππης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του δικού του πρατηρίου, φέτος περίπου το 60% των πελατών βάζει λιγότερο από 10 ευρώ στο ρεζερβουάρ. Ενα 20% βάζει 20-40 ευρώ, ενώ λιγότεροι από 10% «φουλάρουν». «Ελάχιστοι είναι εκείνοι που γεμίζουν το ρεζερβουάρ, κυρίως πρόκειται για εταιρικά αυτοκίνητα», συμπληρώνει ο κ. Ρίππης. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο αριθμός των οχημάτων που εξυπηρετούνται επίσης έχει πέσει κάθετα, σε σχέση με πριν από δύο χρόνια. «Από περίπου 450 οχήματα ημερησίως, εξυπηρετούμε σήμερα 250», τονίζει.
Εντάσεις στις αντλίες
Η ίδια εικόνα επιβεβαιώνεται και από άλλους ιδιοκτήτες πρατηρίων αλλά και από τον εκπρόσωπο του κλάδου: «Κάθε πρωί έρχεται ένα πολυτελές τζιπ στο πρατήριό μου και βάζει πέντε ευρώ. Το πρατήριο βρίσκεται σε παραθεριστική περιοχή και η περίοδος Ιουνίου - Αυγούστου ήταν ανέκαθεν για μας η εποχή όπου βγάζαμε τις ζημιές από τον υπόλοιπο χρόνο. Φέτος η εικόνα είναι τραγική· οι άνθρωποι πηγαίνουν για μπάνιο με 10 ευρώ στην τσέπη. Πέντε για βενζίνη και τα υπόλοιπα για δύο καφέδες στο χέρι. Καμιά φορά μάλιστα κάποιοι πελάτες βάζουν πέντε ευρώ το πρωί και ύστερα ξαναέρχονται έπειτα από μερικές ώρες για να βάλουν και άλλη βενζίνη καθώς έχουν καταφέρει να βρουν και άλλα χρήματα από κάπου. Φυσικά οι μετακινήσεις έχουν περιοριστεί, ενώ πολλά αυτοκίνητα βρίσκονται πλέον σε μόνιμο... παρκάρισμα. Ετσι έχουν τα πράγματα», σχολιάζει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, Μιχάλης Κιούσης. Η φτώχεια, όπως λέει, δημιουργεί εντάσεις και προστριβές. «Οδηγός ακριβού οχήματος έβαλε πέντε ευρώ βενζίνη και το λαμπάκι του δεν έσβηνε. Βγήκε έξω έξαλλος και άρχισε να φωνάζει ότι τον κλέβουμε. Οι εντάσεις είναι σχεδόν καθημερινές», αναφέρει. Αλλος πρατηριούχος σημειώνει ότι μεγάλο ποσοστό εκείνων που γεμίζουν το ρεζερβουάρ πληρώνει με κάρτες. Με άλλα λόγια, βάζουν βενζίνη με δανεικά. «Ευτυχώς που είχαμε την προνοητικότητα να κόψουμε τα τεφτέρια και τα δανεικά στα πρώτα χρόνια της κρίσης, διότι σήμερα θα είχαμε χιλιάδες ευρώ ανείσπρακτα», συμπληρώνει.
Από την πλευρά τους, και οι ίδιοι οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν πλέον εξοικειωθεί με τα δεδομένα της κρίσης. «Είχα συνηθίσει ότι πέντε ευρώ βάζουν συνήθως τα μηχανάκια. Ενιωθα άσχημα και ντρεπόμουν τις πρώτες φορές που έδινα τόσο λίγα χρήματα. Ελεγα ότι ξέχασα το πορτοφόλι μου ή το γύριζα στην πλάκα. Πλέον δεν το σκέφτομαι καν, δίνω χρήματα, αγοράζω κάτι, τέλος», λέει ο Παναγιώτης Καραντζάς, ιδιωτικός υπάλληλος.
Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι, παράλληλα με τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, έχει παρατηρηθεί και ραγδαία στροφή στα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού, για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Αυτή η στροφή φαίνεται στη μικρότερη πτώση των τιμών στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού σε σχέση με τα μεγάλου κυβισμού. Παρά το γεγονός ότι πολλά από τα αυτοκίνητα αυτά έχουν βγει από τα γκαράζ ακόμα και έπειτα από ακινησία ετών, τα περισσότερα δεν περνάνε ούτε ένα μικρό σέρβις, και έτσι αυξάνεται ο κίνδυνος για ατυχήματα.
 ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 11/8/2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.