Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΙΔΡΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΗ ΔΕΠ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

Σχέδιο απόφασης για Δημοτική Επιτροπή Παιδείας Κεφαλονιάς:

Θέμα: «ΙΔΡΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΓΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ - ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ»

1. Σχετικά με τις ιδρύσεις σχολείων, θεωρούμε – ως απόλυτη προτεραιότητα - ότι είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν οι εξής νέες δομές στην ειδική αγωγή:

- Ειδικό Γυμνάσιο
- Επίσης, πρέπει να πολλαπλασιαστούν και να λειτουργήσουν με ουσιαστικούς όρους και όχι στους διαδρόμους των σχολείων - όπως γίνεται σε κάποιες περιπτώσεις σήμερα - τα τμήματα ένταξης και η παράλληλη στήριξη.

- Να λειτουργήσει το ειδικό νηπιαγωγείο, το οποίο υπάρχει μόνο στα χαρτιά.
2. Άμεση στελέχωση και λειτουργία του βρεφονηπιακού σταθμού στο Αργοστόλι – ίδρυση και στελέχωση και άλλων για την εξυπηρέτηση των αναγκών των εργαζόμενων γονιών με την παροχή δωρεάν υπηρεσιών.

3. Διασφάλιση αποκλειστικά δημόσιων χώρων για την παιδαγωγικά σωστή λειτουργία και την ασφάλεια των νηπιαγωγείων στο νησί. Τήρηση και για τα νήπια της γεωγραφικής κατανομής, σαν πρώτη φάση για τη φοίτησή στη συνέχεια στο κοντινότερο δημοτικό. Να μη λειτουργήσουν νέα νηπιαγωγεία στα...............
 αστικά κέντρα με όρους που να αποδυναμώνουν προοπτικά τα δημοτικά σχολεία των γύρω περιοχών.

4. Μελέτη του ενδεχόμενου ίδρυσης και νέου δημοτικού σχολείου στην αναπτυσσόμενη περιοχή της Λειβαθούς και των προϋποθέσεων για κάτι τέτοιο, ώστε να μην θιγούν τα υπάρχοντα δημοτικά της περιοχής.

5. Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προτείνουμε να μετατραπούν σε Λύκεια οι Λυκειακές Τάξεις του Γυμνασίου των Μεσοβουνίων και του Εσπερινού Γυμνάσιου.

6. Στηρίζουμε τη δημιουργία τομέα δομικών στο ΕΠΑΛ Ληξουρίου και κάθε άλλη ανάλογη πρόταση η οποία δεν θα λειτουργεί ανταγωνιστικά μεταξύ των δύο ΕΠΑΛ. Διαφωνούμε με την ίδρυση και την παράλληλη λειτουργία τομέων που υπάρχουν ήδη στο ένα ή το άλλο ΕΠΑΛ.

7. Καμία δομή κατάρτισης είτε από το Υπουργείο Παιδείας είτε από το Υγείας είτε από άλλο φορέα, κύρια στην τεχνική εκπαίδευση και τη λεγόμενη «δια βίου κατάρτιση» / «εκπαίδευση ενηλίκων», να μην ιδρυθεί και λειτουργήσει παράλληλα - δηλαδή ανταγωνιστικά με τα ΕΠΑΛ, το Εσπερινό Γυμνάσιο αλλά και τα υπόλοιπα σχολεία. Όλο το σύστημα βασικής εκπαίδευσης πρέπει να είναι ενιαίο, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν και να υπάγεται στο Υπουργείο Παιδείας.

8. Να σταματήσει κάθε υπονόμευση της γεωγραφικής κατανομής που αποδυναμώνει στην πράξη τα περιφερειακά σχολεία. Ειδικά το Γυμνάσιο της Αγίας Θέκλης, με κατάλληλη ανακατανομή και τήρησή της, να γίνει το δεύτερο ισότιμο Γυμνάσιο στην Παλλική.

9. Να αρθεί η «ντε φάκτο» κατάργηση του Τμήματος Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ) στο Ληξούρι, να σταματήσει η υπολειτουργία του ΤΑΔ στο Αργοστόλι. Να σταματήσει η υπολειτουργία σε ειδικό δημοτικό Περατάτων και ΕΕΕΕΚ Φαρακλάτων. Μεταφορά των σχολείων αυτών μέσα στον κοινωνικό ιστό της πόλης. Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις προσωπικού σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, ώστε να αρθεί η κατάργηση μαθημάτων που έχει γίνει στην πράξη για όλη τη φετινή σχολική χρονιά. Να σταματήσει με βάση όλα τα προηγούμενα κάθε κατάργηση μαθημάτων, τμημάτων, σχολείων που έχει δρομολογηθεί. Να σταματήσει κάθε υπονόμευση κλάδων που λειτουργούν στα ΕΠΑΛ.

10. Να υπολογίζονται τα τμήματα των σχολείων με βάση τους 20 το πολύ μαθητές για τη δευτεροβάθμια και τους 15 για την πρωτοβάθμια.

ΕΚΦΡΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΕΤΗ ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΜΑΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ – ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ που προωθείται για να διευκολυνθεί η εφαρμογή του σχολείου της αγοράς και του Καλλικράτη στην παιδεία.

Ειδικότερα:
1. Να μην υποβαθμιστεί κανένα σχολείο της πρωτοβάθμιας (π.χ. τετραθέσιο σε τριθέσιο, πενταθέσιο σε τετραθέσιο κ.ο.κ.). Να υπάρξει απειθαρχία στην εγκύκλιο – στραγγαλιστή των σχολείων που αφορά τον καθορισμό της οργανικότητας. Να σταματήσει κάθε πίεση και εκβιασμός για κατάργηση σε Δειλινάτα, Χιονάτα, Σταυρό Ιθάκης κ.ο.κ. Να αναβαθμιστεί τουλάχιστον σε τετραθέσιο το τριθέσιο σχολείο των Δειλινάτων. Να μην θεωρηθούν συστεγαζόμενα το 1ο και 2ο Δημοτικό στο Αργοστόλι και σε καμία περίπτωση να μην κινηθεί διαδικασία συγχώνευσής τους. (Τα σχολεία αυτά είναι ανεξάρτητα).

2. Να μην καταργηθεί καμία Λυκειακή Τάξη.
3. Να μη συγχωνευτούν το 2ο και 3ο Γυμνάσιο, τα οποία είναι προσωρινά συστεγαζόμενα για πολλά χρόνια. Η θέση του 3ου Γυμνάσιου είναι στο χώρο του παλιού πολυκλαδικού. Να μη νομιμοποιηθεί η μετατροπή ενός χώρου που με το ζόρι μπορεί να καλύψει 150 μαθητές σε ένα «γκέτο» για πάνω από 300. Να μην μονιμοποιηθούν τα 30άρια – 35άρια τμήματα και σχολεία τύπου «γκράβας» στην Κεφαλονιά και το Θιάκι.

4. Στο νέο σχολικό συγκρότημα του Αργοστολίου να στεγαστούν ένα Λύκειο και ένα Γυμνάσιο, από τα ήδη υπάρχοντα.

5. Καμία συγχώνευση – κατάργηση λόγω «μικρών» αποστάσεων που προβλέπει το Υπουργείο Παιδείας, όταν με τις αποστάσεις που θέτει όλα τα σχολεία του Νομού επιβάλλεται να «μετακομίσουν» στο Αργοστόλι. Αντίστοιχα, απορρίπτουμε όλα τα άλλα κριτήρια και συνολικά το διάλογο – παγίδα για τις καταργήσεις σχολείων.

6. Καμία συγχώνευση (στην Κεφαλονιά) ή κατάργηση (στην Ιθάκη) των ΕΠΑΛ ή ειδικοτήτων που λειτουργούν σε αυτά.

7. Να μην καταργηθούν ακόμη και όσα δημοτικά σχολεία ή νηπιαγωγεία έχουν ιδρυθεί και παραμένουν στα χαρτιά αλλά δεν έχουν λειτουργήσει. Αγώνας για μια ανάπτυξη σε όφελος του λαού που θα κρατήσει τους νέους ανθρώπους και θα επιτρέψει να λειτουργήσουν τα σχολεία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχει κανένα θέμα κόστους αλλά υπάρχει η πολιτική πράξη της αποδοχής, ως μοιραίας, της ερήμωσης των χωριών.

Πρέπει να τελειώνουν σκανδαλώδεις πρακτικές του τύπου να υπάρχουν τοποθετημένοι – αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί σε οργανικές θέσεις σε σχολεία που δεν έχουν λειτουργήσει, τις οποίες εφάρμοσαν οι ίδιοι που σήμερα προωθούν τις καταργήσεις – συγχωνεύσεις. Θα είναι οι ίδιοι υπόλογοι εάν αυτή η κατάσταση χρησιμοποιηθεί σαν πρόσχημα.

Η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας Κεφαλονιάς στηρίζει το εξής γενικό πλαίσιο:

1. Ενιαίο 12χρονο Βασικό Υποχρεωτικό Σχολείο για όλους. Σχολείο της δυνατής κι αναγκαίας για την εποχή μας βασικής γενικής μόρφωσης.

2. Άμεση κατάργηση του διπλού σχολικού δικτύου Γενικής - Τεχνικής εκπαίδευσης.

3. Δημιουργία τώρα επαγγελματικών σχολών μετά το Λύκειο, ενταγμένων στο εκπαιδευτικό σύστημα. Σχολές που θα δίνουν πτυχίο με πλήρη επαγγελματική επάρκεια (ειδίκευση), χωρίς να χρειάζεται οποιαδήποτε άλλη πιστοποίηση ή “κατάρτιση”. Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση.

4. Κατάργηση των κατευθύνσεων στο Λύκειο και γενικότερα απεξάρτηση της λειτουργίας του σχολείου από το σύστημα πρόσβασης.

5. Αναδιοργάνωση, ενίσχυση και βελτίωση της νυχτερινής εκπαίδευσης, ώστε να ολοκληρώνεται στα τρία χρόνια με την κατάλληλη αναπροσαρμογή του ωραρίου, των αναλυτικών προγραμμάτων, της ύλης και των βιβλίων, των υποδομών και του προσωπικού για να αποτελεί ουσιαστική και ισότιμη διέξοδο για τους εργαζόμενους που εμποδίζονται να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους.

6. Υπαγωγή του συνόλου της εκπαίδευσης (γενική και τεχνικοεπαγγελματική) αποκλειστικά στην αρμοδιότητα του ΥΠΕΠΘ και ενιαία παροχή της από αυτό.

7. Οικονομική και κοινωνική στήριξη των εργαζομένων μαθητών με υποτροφίες, εκπαιδευτικές άδειες και ειδικό ωράριο εργασίας ώστε να μπορούν απρόσκοπτα να αφιερωθούν στους εκπαιδευτικές τους υποχρεώσεις. Γενικότερα οικονομική και κοινωνική στήριξη της λαϊκής οικογένειας ώστε να απαλειφθεί το φαινόμενο της παιδικής και εφηβικής εργασίας που συνεπάγεται τη σχολική αποτυχία και διαρροή.

8. Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, με αύξηση των δαπανών στο 15% για την κάλυψη του συνόλου των εκπαιδευτικών αναγκών μέσα από το Δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς χορηγούς και άλλα μέσα αυτοχρηματοδότησης των σχολικών μονάδων, που εκμηδενίζουν κάθε έννοια παιδείας. Κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και του ιδιωτικού παραεκπαιδευτικού κυκλώματος φροντιστηρίων και κατάρτισης, που υπονομεύει και υποκαθιστά την εκπαίδευση.

Μποφυλάτος Πέτρος, εκπρόσωπος του Εργατικού Κέντρου Κεφαλονιάς – Ιθάκης (ΕΚΚΙ)
Σιμωτά Ράνια, εκπρόσωπος της Ένωσης Γονέων Αργοστολίου
Γεωργόπουλος Διονύσης, εκπρόσωπος της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ-ΚΙ)


























































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.