Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

«Πρώτο κουδούνι» με 12.000 κενές θέσεις

Της Διαλεκτής Αγγελή 
Το πρώτο κουδούνι στα σχολεία της χώρας βρίσκει τις σχολικές μονάδες αποδεκατισμένες από εκπαιδευτικό προσωπικό και τις δαπάνες για τη δημόσια εκπαίδευση τραγικά μειωμένες. Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης και της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν από κοινού, έκαναν λόγο για περίπου 12.000 κενά στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Οι εκπρόσωποι της ΔΟΕ παρουσίασαν στοιχεία σύμφωνα με τα οποία τα λειτουργικά κενά σε δασκάλους και νηπιαγωγούς για το έτος 2014-2015 υπολογίζονται σε 5.681. «Πρέπει να προσθέσουμε και τις ανάγκες των υποστηρικτικών δομών στα σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, που φτάνουν τα 2.700 κενά, και άρα συνολικά μιλάμε για περίπου 9.000 κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση», μας λέει ο Χαράλαμπος Κόκκινος, πρόεδρος του Δ.Σ. της ΔΟΕ. Ενδεικτικά, τα μεγαλύτερα κενά εντοπίζονται στην...
περιοχή του Πειραιά, της Δυτικής Αττικής, του Ηρακλείου Κρήτης και της Ηλείας.
Ο κ. Κόκκινος θεωρεί ότι ο μαζικός διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών αποτελεί μονόδρομο προκειμένου να λειτουργήσουν ομαλά τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία της χώρας, ενώ δεν παραλείπει να τονίσει ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια έγιναν μόνο 278 μόνιμοι διορισμοί τη στιγμή που συνταξιοδοτήθηκαν 9.000 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
ekpaideutikoi1
Υποχρηματοδότηση

ekpaideutikoi2
Το τοπίο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δεν διαφέρει, με τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ να εκτιμούν ότι με το «καλημέρα σας» θα παρουσιαστούν 3.000 κενά καθηγητών στα Γυμνάσια και τα Λύκεια 33 περιφερειών της χώρας. Ενδεικτικά να πούμε ότι στην Περιφέρεια των Κυκλάδων εκτιμώνται 200 κενές θέσεις, στον Ν. Ηρακλείου 189 κενά στα Γενικά Λύκεια και 72 κενά σε σχολεία Ειδικής Αγωγής, ενώ στη Δυτική Θεσσαλονίκη εκτιμάται ότι οι κενές θέσεις θα φτάσουν τις 100. Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας δήλωσαν ότι στα εκτιμώμενα κενά δεν περιλαμβάνονται οι ειδικότητες των Επαγγελματικών Λυκείων, στα οποία δεν έχουν συγκροτηθεί ακόμη τα τμήματα ειδικότητας, καθώς και οι περιπτώσεις των Γενικών Λυκείων όπου αναμένονται τα αποτελέσματα των μετεξεταστέων της πρώτης τάξης.
«Τα βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της χώρας είναι τα τεράστια κενά σε εκπαιδευτικούς. Δυστυχώς όμως δεν είναι το μόνο. Η υποχρηματοδότηση οδήγησε στην κατάργηση ή τη συγχώνευση πολλών σχολικών μονάδων, οι μαθητές των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων και όσοι ζουν σε απομακρυσμένες επαρχίες της χώρας αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τις μετακινήσεις από και προς τα σχολεία τους, η κατάργηση δομών όπως η ενισχυτική διδασκαλία και τα γραφεία επαγγελματικού προσανατολισμού, όπως και το κλείσιμο τριών τομέων στην επαγγελματική εκπαίδευση οδήγησαν στην ανεργία χιλιάδες συναδέλφους μας, η αύξηση του διδακτικού ωραρίου και οι χαμηλοί μισθοί επιβάρυναν τις εργασιακές σχέσεις, ενώ η Τράπεζα Θεμάτων ουσιαστικά σπρώχνει τους μαθητές στην επαγγελματική κατάρτιση και τη μαθητεία», μας λέει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμης Κοτσυφάκης, θέτοντας το πλαίσιο μέσα στο οποίο ξεκινάει η φετινή σχολική χρονιά.
Ευχολόγιο οι εξαγγελίες Λοβέρδου. Οι πρόεδροι ΔΟΕ και ΟΛΜΕ δηλώνουν ότι μόνο με μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών θα λυθεί το πρόβλημα.
ekpaideutikoi3
«Επικοινωνιακό τρικ» χαρακτήρισε ο πρόεδρος της ΔΟΕ τις εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας ότι μείωσε από τις 22.500 στις 16.500 τις κενές θέσεις, καθώς η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δεν αμφισβήτησε τα νούμερα που παρουσίασαν οι εκπρόσωποι των δύο μεγαλύτερων εκπαιδευτικών ομοσπονδιών της χώρας. Η «αλχημεία» που κατάφερε ο Ανδρέας Λοβέρδος πραγματοποιήθηκε με προσλήψεις αναπληρωτών και με μειωμένες αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε φορείς εκτός σχολικής τάξης («Εφ.Συν.» 8/9/2014) καθώς και με αναθέσεις διδασκαλίας ορισμένων μαθημάτων σε πτυχιούχους παρεμφερών ειδικοτήτων.

Η απόφαση του υπουργείου (137852/Γ2/2-9-2014, με θέμα «Οδηγίες για τις αναθέσεις των μαθημάτων του Γυμνασίου, του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου για το σχ. έτος 2014-2015») να αναλάβουν τη διδασκαλία των μαθηματικών στο Γυμνάσιο ως Β’ ανάθεση καθηγητές με πτυχίο πληροφορικής προκάλεσε την πρώτη αντίδραση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας η οποία, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, κάνει λόγο για υποβάθμιση των μαθηματικών και δημιουργία τεράστιων ανισοτήτων για τα παιδιά που θα διδάσκονται το μάθημα από μη εξειδικευμένα άτομα.
leitourgika-kena
Από την πλευρά του, το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει ότι τα 16.000 κενά θα καλυφθούν τις επόμενες μέρες, ενώ ο υπουργός σε συνάντηση που είχε με τους εκπροσώπους της ΔΟΕ, την περασμένη Τρίτη, τους είπε ότι «θα πρέπει να συμβιβαστούμε και να ζήσουμε με το ότι είναι αδύνατη η κάλυψη 500 κενών».
http://www.efsyn.gr/?p=232861

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.