Παρασκευή 9 Αυγούστου 2013

Περιορίστε τις απαιτήσεις σας για συχνά δρομολόγια με τα νησιά!

Σήμα κινδύνου για την ακτοπλοΐα εκπέμπει η ετήσια έκθεση της XRTC, εταιρεία που δραστηριοποιείται ως επιχειρηματικός σύμβουλος στη ναυτιλία, με αιχμές κατά της πολιτικής της τρόικας. Με βάση το τρίπτυχο "επανασχεδιασμός, αναδιάρθρωση, ανασυγκρότηση", προτείνονται μείωση του ΦΠΑ, αλλά και περισσότερη εργασιακή ευελιξία, ατομικές συμβάσεις και συστήνεται σε επιβάτες "να περιορίσουν τις απαιτήσεις για συχνότητα ή ταχύτητα της οποιασδήποτε σύνδεσης".
Η XRTC μιλάει ανοιχτά για ενδεχόμενο κατάρρευσης της ακτοπλοΐας, με ορατό τον κίνδυνο σοβαρών επιπτώσεων στις νησιωτικές οικονομίες και κοινωνίες, αλλά και στον τουρισμό, ενώ επικαλείται τη σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης από το λιμάνι του Πειραιά.
Κίνδυνοι οι οποίοι ενισχύονται από "την προσπάθεια εφαρμογής ενός απολύτως οριζόντιου μείγματος μέτρων προσαρμογής από την τρόικα", όπως τονίζεται.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την XRTC, παρά την επιτυχημένη ολοκλήρωση των επιβεβλημένων ανακεφαλαιοποιήσεων από τους τέσσερις μεγάλους τραπεζικούς ομίλους, δεν σηματοδοτείται αυτόματα η έναρξη της χρηματοδότησης επιμέρους.....
οικονομικών κλάδων, λόγω των μη εξυπηρετούμενων δανείων, το ποσοστό των οποίων φθάνει το 30%, κάτι το οποίο καθρεφτίζεται και από την κατάσταση της ακτοπλοΐας, αφού τα δάνεια των εταιριών έχουν ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ, ενώ κατά 1,4% αυξήθηκαν οι δανειακές τους υποχρεώσεις, συγκριτικά με το 2012. Κύριοι δανειστές είναι ελληνικές και γερμανικές τράπεζες.
 Υψηλό μισθολογικό κόστος και ΦΠΑ
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αναφορά στο θέμα της ανταγωνιστικότητας της ιταλικής έναντι της ελληνικής, αφού σημειώνεται πως η ιταλική κυβέρνηση επιδοτεί τις ασφαλιστικές εισφορές των εταιρειών και η στήριξη συμπληρώνεται μέσω παρακράτησης φόρων μισθωτών υπηρεσιών που εισπράττουν οι εταιρείες από τα πληρώματα τους. Την ίδια στιγμή, υπογραμμίζεται μέσα στην έκθεση πως το μισθολογικό κόστος των πλοίων υπό ελληνική σημαία είναι κατά 50% υψηλότερο από εκείνο των πλοίων με ιταλική, ενώ ασκείται έντονη κριτική στην τρόικα πως "επιδιώκει μονοδιάστατα τον περιορισμό του εργασιακού κόστους" χωρίς μέριμνα για τη μείωση του ΦΠΑ ή το κόστος ταξιδιού.
Επιπλέον γίνεται λόγος για τους υψηλούς ναύλους, οι οποίοι επηρεάζονται από την ανεξέλεγκτη τιμή των καυσίμων, την υψηλή φορολόγηση και τις κρατήσεις υπέρ τρίτων. "Ο ΦΠΑ 13% για επιβάτες και 23% για οχήματα είναι ο πιο υψηλός στην Ευρώπη", αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.