Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

ΕΛΜΕ-ΚΙ : ΚΛΕΙΣΤΑ THN ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14-1-11 ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΟΛΗ ΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΘΙΑΚΙ

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΛΑΪΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ στις ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14 ΓΕΝΑΡΗ:

ΚΛΕΙΣΤΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΟΛΗ ΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΘΙΑΚΙ

ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ-ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ & ΙΟΝΙΟΥ

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ εκφράζει την κατηγορηματική αντίθεσή του στην επιχειρούμενη συγχώνευση σχολείων και θεωρεί ότι είναι πρόκληση να κλείνουν σχολεία με το πρόσχημα των «αντοχών της οικονομίας». Ήδη, στην πράξη, έχουν πεταχτεί πανελλαδικά στο δρόμο χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές των αθλητικών και των μουσικών σχολείων, ενώ με κλείσιμο ισοδυναμεί η κατάσταση που υπάρχει και σε μια σειρά ολοήμερα δημοτικά αλλά και σε δομές ειδικής αγωγής. Στην «πρώτη γραμμή» του στόχου της συγχώνευσης είναι τα δυσπρόσιτα – περιφερειακά, τα ΕΠΑΛ και τα ειδικά σχολεία. Η υλοποίηση των συγχωνεύσεων θα οδηγήσει σε όξυνση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση.

Η πολιτική αυτή επιλογή της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, που επιχειρείται με την ενεργό συμμετοχή των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, αποτελεί συστατικό στοιχείο του ρόλου που έχει προδιαγραφεί για τα σχολεία από το κεφάλαιο και την ΕΕ, με τη συναίνεση των κομμάτων της πλουτοκρατίας. Οι συγχωνεύσεις «δένουν» με τη μείωση κατά 21,9% των κρατικών δαπανών για την παιδεία και την προώθηση της επιχειρηματικής τους λειτουργίας. Είναι αποτέλεσμα και μέρος της ευρύτερης αξιολόγησης που καθορίζει τη βιωσιμότητα ή μη μιας σχολικής μονάδας με βάση τα κριτήρια της αγοράς. Οι καταργήσεις - συγχωνεύσεις σχολείων αποτελούν στοιχείο του Καλλικράτη.
Οι μεγάλες «αυτόνομες» αποκεντρωμένες σχολικές μονάδες, όπως η ίδια η κυβέρνηση αναγνωρίζει, είναι προϋπόθεση για την πλήρη εφαρμογή των νέων «ευέλικτων» και διαφοροποιημένων ανά περιοχή προγραμμάτων αλλά και διευκολύνουν την «εισβολή» των ιδιωτών μέσω των ΣΔΙΤ. Το κλείσιμο των
 ειδικών σχολείων θα σημάνει την παράδοση της ειδικής αγωγής στους ιδιώτες και στις ΜΚΟ, που θα «ξεκοκαλίσουν» τα σχετικά πακέτα του ΕΣΠΑ.

Είναι υποκρισία και «κροκοδείλια δάκρυα» το «όχι στις συγχωνεύσεις» που προβάλλουν οι ηγεσίες των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών. Διότι, ΟΛΜΕ - ΔΟΕ έχουν συναινέσει στη σύνδεση των ιδιωτικών επενδύσεων με τη χρηματοδότηση της παιδείας (5% του ΑΕΠ), στην αποκέντρωση – αυτονομία και στα ευέλικτα προγράμματα σπουδών – «διανθισμένα» κάποιες φορές με την ανάγκη ενίσχυσης των μαθητών από φτωχές περιοχές (π.χ. Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας). Οι ίδιες δυνάμεις του ευρωμονόδρομου έχουν πει ΝΑΙ στον Καλλικράτη και έχουν δώσει «δείγματα γραφής» για την εφαρμογή του στο επίπεδο της αυτοδιοίκησης. Για να μη μιλήσει βέβαια κανείς για την ξεπουλημένη ΓΣΕΕ η οποία έφτασε να φτιάχνει «ακαδημίες» εργατοπατέρων.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ απαιτεί:

- Καμία κατάργηση, καμία συγχώνευση σχολείων. Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές. Σύγχρονο πρόγραμμα σχολικής στέγης υπαγόμενο στο κράτος και κατάργηση των ΣΔΙΤ.

- Στα ολοήμερα τμήματα να εξασφαλιστούν:1) Πλήρης σίτιση όλων των μαθητών στο σχολείο, με μαγειρεία και τραπεζαρία, 2) Χώροι κατάλληλοι για την ξεκούραση και το παιχνίδι των μαθητών, 3) 15 μαθητές / τμήμα κι ένας δάσκαλος να τα βοηθά στην προετοιμασία της μελέτης για την επόμενη μέρα, 4) Όλα τα βασικά μαθήματα στις πρώτες διδακτικές ώρες.

- Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για όλες τις ανάγκες των σχολείων. Μηδενικό ΦΠΑ στους λογαριασμούς και τις δαπάνες των σχολικών επιτροπών. Αποκλειστικά δωρεάν πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο στα σχολεία.

- Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών για πληρωμή λειτουργικών εξόδων, τραπεζοκόμων και καθαριότητας, εκπαιδευτικών εκδρομών, βιβλίων κ.λ.π.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ θεωρεί ότι τα παραπάνω αιτήματα άμεσης δράσης πρέπει να στην απαίτηση μια άλλη πολιτική συνολικά, που θα διασφαλίσει αποκλειστικά δημόσια δωρεάν ενιαία παιδεία για όλους, χωρίς αποκεντρωμένα - διαφοροποιημένα σχολεία, χωρίς επιχειρηματίες και χορηγούς.

Ο λαός δεν είναι καταδικασμένος να ζει ούτε στη φτώχεια ούτε στην αμορφωσιά.

Πλούτος και γνώση υπάρχουν για να μπορούν όλα τα παιδιά να μορφώνονται και οι νέοι να δουλεύουν σε αυτό που έχουν σπουδάσει.

Η πρωτοβουλία του ΠΑΜΕ να αναδείξει την παιδεία σαν λαϊκή υπόθεση, να κάνει κτήμα όλων των εργαζομένων το αίτημα για ενιαία ολόπλευρη μόρφωση για όλους και όλες, έχει τεράστια σημασία. Γιατί μόνο ο λαός, με τον πολιτικοποιημένο μαζικό αγώνα του, μπορεί να ανατρέψει αυτήν την πολιτική.

Πρόγραμμα δράσης:

- 24ωρη απεργία την Παρασκευή 14 Γενάρη και παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου-Δυτικής Ελλάδας & Ιονίου, στην Πάτρα. Κανένα σχολείο να μη δουλέψει από το πρωί. Για το σκοπό αυτό το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καλύπτει με στάση εργασίας το υπόλοιπο του σχολικού ωραρίου που δεν καλύπτεται από τη στάση της ΟΛΜΕ (και για την πρωινή και για την απογευματινή βάρδια). Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καλεί τους συναδέλφους που θα μεταβούν στην Πάτρα να στηρίξουν τις δράσεις του ΠΑΜΕ στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης στην Πάτρα, στέλνοντας ηχηρό μήνυμα αντίστασης από το μεγαλύτερο γειτονικό μας αστικό κέντρο. Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων να στηρίξουν την προσπάθεια αυτή.

- Παίρνουμε μέρος στη σύσκεψη για την παιδεία που οργανώνουν τοπικά οι γραμματείες του ΠΑΜΕ και της ΠΑΣΕΒΕ, με στόχο να κλιμακωθεί ο αγώνας μαζί με γονείς και μαθητές.

- Γενική Συνέλευση την Τρίτη 18 Γενάρη και ώρα 6.30 μ.μ. στο αμφιθέατρο του 2ου - 3ου Γυμνασίου. Το ΔΣ εισηγείται θετικά στην πρόσκληση που απευθύνουν δεκάδες ταξικές Ομοσπονδίες και Εργατικά Κέντρα για πλαίσιο και μορφές δράσης που να συγκρούονται με το καθεστώς των μονοπωλίων και για πανεργατική - πανδημοσιοϋπαλληλική απεργιακή κινητοποίηση τέλος Γενάρη – αρχές Φλεβάρη. Το περιεχόμενο της πρόσκλησης θα συζητηθεί στη ΓΣ μαζί με τις εξελίξεις στην εκπαίδευση και τοπικά ζητήματα.

Αργοστόλι 11 Γενάρη 2011

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ

Ο Πρόεδρος                          Ο Γραμματέας

Γεωργόπουλος Διονύσης             Βασιλάτος Παύλος

















































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.