ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)
e-mail: elme_ki@yahoo.gr
ΒΑΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΑΞΙΚΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ θεωρεί ότι το νέο Τεχνολογικό Λύκειο αποτελεί έκφραση του σχολείου της αγοράς. Ειδικότητες που θα καθορίζονται από τις επιθυμίες των επιχειρηματιών, με τους όρους που αυτοί θα θέτουν και για όσο διάστημα τους είναι χρήσιμες, ενσωμάτωση της μαθητείας με όρους άγριας εκμετάλλευσης, άμεση σύνδεση με κάθε είδους δομή κατάρτισης και δια βίου εκπαίδευσης αποτελούν τα χαρακτηριστικά της κυβερνητικής εξαγγελίας.
Ονομάζουν τις διαρκείς «ανανεώσεις προσόντων» και τις διαρκείς πιστοποιήσεις «επαγγελματικά δικαιώματα» δείχνοντας τι πραγματικά εννοούν όταν χρησιμοποιούν αυτόν τον όρο.
Ενδεικτικό των κυβερνητικών προθέσεων για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ) είναι ότι το Τεχνολογικό Λύκειο χαρακτηρίζεται ως «τοπικό κέντρο παροχής γνώσεων και δεξιοτήτων» που θα «προσφέρει» «εναλλακτικές διαδρομές».
Η προπαγάνδα περί «ευκαιρίας γρήγορης αποκατάστασης για τους νέους» κρύβει τη μαζικοποίηση της Τεχνικής Εκπαίδευσης ως πεδίου διαμόρφωσης φθηνού μισοειδικευμένου ή και ανειδίκευτου ελαστικού δυναμικού, όπως επιτάσσει η ΕΕ και υλοποίησαν / υλοποιούν όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ επαναβεβαιώνει τη θέση για ενιαίο δωδεκάχρονο πολυτεχνικό σχολείο γενικής παιδείας, μέσα από το οποίο όλα τα παιδιά θα......
παίρνουν την απαραίτητη μόρφωση και γνώση, συνδυάζοντας διαλεκτικά τη θεωρία με την πράξη.
Η σύγχρονη τεχνολογία, που εισάγεται σ' όλα τα επαγγέλματα, απαιτεί αντικειμενικά υψηλότερο επίπεδο γνώσεων απ' ό,τι στο παρελθόν, για να ανταποκριθεί κάποιος στις απαιτήσεις του επαγγέλματος.
Ο σύγχρονος τεχνικός πρέπει να είναι μορφωμένος, με ολόπλευρα αναπτυγμένη την προσωπικότητά του για να είναι δημιουργικός και να παίρνει ενεργά μέρος στις κοινωνικές εξελίξεις. Σήμερα, δε νοείται επαγγελματίας - τεχνικός χωρίς βασικές γνώσεις της θεωρίας, χωρίς γνώση των αρχών λειτουργίας των τεχνολογικών εφαρμογών.
Η επαγγελματική μόρφωση, όπως κάθε μόρφωση, μιας κοινωνίας, που στο κέντρο της έχει τις διευρυμένες λαϊκές ανάγκες, παίρνει τον πρωτεύοντα ρόλο της και γίνεται οργανικό στοιχείο της ανάπτυξής της. Στο πλαίσιό της ο κάθε ένας αναπτύσσει τις ικανότητες και τα ταλέντα του για την ευημερία του συνόλου.
Γι αυτό δεν μπορεί να υπάρχει πρόωρη επαγγελματική επιλογή, πριν τα δεκαοκτώ χρόνια.
Το ενιαίο 12χρονο σχολείο πρέπει να ακολουθούν στη συνέχεια δίχρονες επαγγελματικές σχολές ή σχολές μιας Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης, κεντρικά σχεδιασμένες που θα δίνουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα. Μόνο μια κοινωνία που θα απαλλάξει τους ανθρώπους από το βραχνά της εκμετάλλευσης και της ανεργίας μπορεί να αναβαθμίσει πραγματικά και την ΤΕΕ.
Αργοστόλι 5 Ιούνη 2011
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας
Γεωργόπουλος Διονύσης Βασιλάτος Παύλο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.