Τρίτη, 30 Απριλίου 2013

Η ΛΙΣΤΑ ΤΟΥ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΗ ΤΟΥ 2013



Απρίλης: από το λατινικό «aperire» που θα πει «ανοίγω, μια και ο καιρός ανοίγει και έρχεται πια η Άνοιξη να ζωγραφίσει τους κήπουs μας με τα ρόδα της και να αρωματίσει τα περιβόλια με τους λεμονανθούς της.
«Απρίλης, γρίλλης, τιναχτοκοφινίτης» λέει η λαϊκή παροιμία. Γρίλλης: γκρινιάρης, μια και το μήνα αυτό άρχιζαν να τελειώνουν τα αποθέματα της περσινής συγκομιδής και μαζί άρχιζαν και οι γκρίνιες. (Σ΄ εμάς έχουν τελειώσει τα αποθέματα εδώ και καιρό…)
Τινακτοκοφινίτης: γιατί τίναζαν τα κοφίνια για να καθαρίσουν. (Εμάς μας πήραν και τα κοφίνια…)
Να μην ξεχνάμε ότι ο Απρίλης είναι ο μήνας που επισήμως, την πρώτη του μέρα, γιορτάζει – επιτρέπεται – ίσως και να επιβάλλεται το ψέμα. Βέβαια υπάρχουν κατηγορίες συμπολιτών μας που τηρούν το έθιμο ολοχρονικά. Ας πούμε οι κατέχοντες την εξουσία. Τούτες τις μέρες που ακούμε και διαβάζουμε από τα ΜΜΕ – τα οποία υπηρετούν την πολυφωνία και την αντικειμενική......
ενημέρωση των πολιτών – ότι ο Πρωθυπουργός βλέπει φως στο τούνελ, ότι έχει στα χέρια του τα πρώτα δείγματα ανάκαμψης, ότι η Ελλάδα θα γίνει ένα εργοτάξιο για έργα που θα δώσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας, δικαιολογημένα ξεφυλλίζουμε το ημερολόγιο, για να βεβαιωθούμε πως δεν είναι πρωταπριλιά…

Και στην παιδεία να δείτε τι γίνεται: σχολεία ευάερα και ευήλια, με άριστη υλικοτεχνική υποδομή που υπηρετεί τη διά βίου μόρφωση, με γυμναστήρια, εργαστήρια, αίθουσες πολιτιστικών εκδηλώσεων, προαύλια με αισθητική και μέσα στη φύση, τάξεις με ιδανικό αριθμό μαθητών, διδασκαλία μαθημάτων από εκπαιδευτικούς που έχουν σπουδάσει το αντικείμενό τους, υποστήριξη από την πολιτεία στους μαθητές με ειδικές δεξιότητες, μαθησιακές δυσκολίες και παιδιά μεταναστών. Επομένως, τι λείπει για να απογειώσει αυτόν τον εκπαιδευτικό παράδεισο; 
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Και αυτοί αντιδρούν! Τουλάχιστον αχάριστοι μπορούν να χαρακτηριστούν. Μήπως διδάσκουν σε τάξεις με 25 και παραπάνω μαθητές; (Κάποτε ο Γιωργάκης διατράνωνε ότι ο ιδανικός αριθμός μαθητών ανά τάξη είναι 15…) Μήπως σ΄ αυτές τις τάξεις φοιτούν μαθητές που έρχονται νηστικοί, που έχουν μαθησιακά – ψυχολογικά – οικογενειακά προβλήματα, που δε μιλούν στο σπίτι τους την ελληνική; Μήπως οι εκπαιδευτικοί αγωνίζονται το ίδιο να μάθει το παιδί με δυσλεξία και ο άριστος, ώστε να μην έχουν κενά και να βγει η διδακτέα ύλη; Μήπως τους λείπουν τα εργαστήρια, οι διαδραστικοί, οι αίθουσες προβολής και εκδηλώσεων, τα φωτοτυπικά; Μήπως το κράτος δε χρηματοδοτεί τα σχολεία, ώστε να στηρίξουν τις όποιες δράσεις και να καλύψουν τις όποιες ανάγκες τους; 
Μήπως οι διευθυντές, με το 9ωρο που προβλέπεται, έχουν να ασχοληθούν με τίποτε άλλο παρά με τη διακόσμηση του γραφείου τους; 
Τι; Υπάρχουν προβλήματα -από μικρά έως σοβαρότατα – στη σχολική ζωή; Υπάρχει σχολική βία, ρατσισμός, ψυχολογικά προβλήματα στα παιδιά, διαλυμένες οικογένειες; Τι; Δεν είναι όλα τα παιδιά ευτυχισμένα, μελετηρά, με τους γονείς τους φύλακες – αγγέλους από πάνω τους; Μήπως οι καθηγητές αμείβονται λίγο; Ε! όχι και να διαμαρτύρονται. Και γιατί παρακαλώ να μην αυξηθεί το ωράριό τους, αφού ούτε τετράδια έχουν να διορθώσουν, ούτε κριτήρια αξιολόγησης και διαγωνίσματα, ούτε να προετοιμάσουν το μάθημα που θα παραδώσουν, ούτε να οργανώσουν εκδηλώσεις και δραστηριότητες, ούτε να κάνουν εφημερίες, ούτε να συζητήσουν με τους μαθητές τους στα κενά και στα διαλείμματα για ό,τι τους απασχολεί, ούτε να ενημερώσουν τους γονείς, ούτε επωμίζονται τη γραμματειακή υποστήριξη του σχολείου, ούτε παίρνουν δουλειά στο σπίτι. Είναι οι χειρότεροι εργαζόμενοι, όχι μόνο της Ελλάδος μα και ολόκληρης της Γηραιάς Ηπείρου. Άσε που έχουν άποψη και ξέρουν και δυο γράμματα παραπάνω, ίσα-ίσα για να ξυπνάνε τα αθώα παιδάκια. 
Δηλαδή οι πολιτικοί μας και τα σεπτά μέσα ενημέρωσης που, επειδή δε θέλουν να πληγώσουν τους νέους μας, προσπαθούν να τους μορφινίσουν, είναι κακοί! 
Τι καχύποπτοι και τι αχάριστοι οι εκπαιδευτικοί της χώρας! Επιβεβαιώνουν το αρχαίο ρητό <<Ουδείς αγνωμονέστερος του ευεργετηθέντος>>! Και εξάλλου γιατί να μην αξιολογούνται, όταν  αξιολογούνται οι  κυβερνήσεις και οι εκάστοτε υπουργοί, αξιολογείται η δικαιοσύνη και οι θεράποντές της, αξιολογείται η παρέα όσων δρομολογούν την κοινή γνώμη στα ΜΜΕ, αξιολογείται το νομοθετικό έργο και όλη η Βουλή, αξιολογούνται οι πάντες, γιατί σ΄ αυτή τη χώρα, όπου όλα λειτουργούν ρολόι, πρέπει να βασιλεύουν η Τάξις και η Ηθική, η Αλήθεια και η Θέτις;

Δεν μπορούν οι εκπαιδευτικοί να δεχθούν την αρνητική αξιολόγηση, αν δεν είναι σε θέση να βρουν δωροθέτες για το έργο τους; Δεν ευθύνονται αυτοί και μόνο αυτοί,  σε τούτη την παραδείσια κοινωνία, αν ο μαθητής έχει χαμηλή επίδοση στα μαθήματα; Και αν – κάποιοι – γονείς είναι άνεργοι ή χώρισαν, ή ασκείται βία στο σπίτι, ή το παιδί έχει μπλέξει σε συμμορίες, σε ναρκωτικά, αν πίνει ή καπνίζει, αν είναι θύτης ή θύμα ρατσισμού, αποκλειστικά και μόνο ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί, γιατί με την κιμωλία, τον πίνακα, το βιβλίο, το ξενύχτι πάνω από τα τετράδια, τη συζήτηση στην τάξη, στα διαλείμματα, τις εκδηλώσεις που οργανώνουν, την ενθάρρυνση και την υποστήριξη στο μαθητή που είναι δειλός ή μελαγχολικός, το χάδι και τη συμβουλή, χάνουν το χρόνο τους.  είναι παρωχημένοι. Τόσα ευρωπαϊκά προγράμματα υπάρχουν που μπορούν να τους χαρίσουν τα φώτα τους για μια εκπαίδευση ανάλογη της Εσπερίας. Κάνουν όλα τα παραπάνω αντί να ταξιδεύουν από πόλη σε πόλη και από χώρα σε χώρα αναβαθμίζοντας έτσι το παιδαγωγικό τους έργο! Δεν βλέπουν πόσο αναβαθμίστηκαν τα σχολεία στην Αγγλία και στις ΗΠΑ όπου η αξιολόγηση συνδέθηκε με την επίδοση των μαθητών; Υπάρχει πιο ουτοπική κοινωνία από αυτή των ΗΠΑ; Δεν φταίνε λοιπόν οι εκπαιδευτικοί για όσα συμβαίνουν στους μαθητές και στις οικογένειές τους; Στους αχάριστους λοιπόν είναι αφιερωμένη

Η ΛΙΣΤΑ ΤΟΥ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΗ

ΒΙΒΛΙΑ
Αξίζει να διαβάσετε το «Σοφιστή» του Πλάτωνα σε μετάφραση του Δημήτρη Γληνού, πρώτου αχάριστου στη λίστα μας. Όλο σχεδίαζε αυτός εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις. Για φαντάσου θράσος! Μέχρι που πρωτοστάτησε στην ίδρυση του «Εκπαιδευτικού Ομίλου» και του «Εκπαιδευτικού Συνδέσμου Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης»! Και δεν είναι μόνο αυτό. Εξέδιδε και ένα περιοδικό, την «Αναγέννηση», στο οποίο δε δίστασε να δημοσιεύσει – άκουσον, άκουσον -  και την «Ασκητική» του Ν. Καζαντζάκη!!! Καλά έκανε και στους δύο η αδέκαστη Ελληνική Πολιτεία και στις 3 Απρίλη του 1928 δικάστηκαν για διάδοση ανατρεπτικών ιδεών!
Θα πουν κάποιοι : μα το International Bureau of Education της Unesco συμπεριέλαβε το Γληνό μεταξύ των 100 πιο σημαντικών διανοουμένων  όλου του κόσμου, που με το στοχασμό και τη δράση τους συνέβαλαν σημαντικά στην υπόθεση της εκπαίδευσης από την αυγή του ανθρώπινου πολιτισμού ως τις μέρες μας.
Απάντηση: δεν ξέρουν οι ξένοι πόσο τη γενέτειρά του την πίκρανε με τα καινά του δαιμόνια…
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
 Μα είναι στίχοι αυτοί που έγραψε ο Τ. Λειβαδίτης,άλλος αχάριστος, (μουσική: Γ. Τσαγκάρης, τραγουδά ο Βασ. Παπακωνσταντίνου):
και να που φτάσαμε εδώ
χωρίς αποσκευές
μα  μ΄ ένα τόσο ωραίο φεγγάρι
και γω ονειρεύτηκα έναν καλύτερο κόσμο
Φτωχή ανθρωπότητα, δεν μπόρεσες ούτε ένα κεφαλαίο να γράψεις ακόμα…
Του ίδιου, σε μουσική Μ. Θεοδωράκη, τραγουδά ο Γρ. Μπιθικώτσης «Δραπετσώνα»

ΤΑΙΝΙΑ
 Αυτές τις μέρες προβάλλεται ξανά από κρατικό κανάλι η σειρά «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται». Αν θέλετε δείτε και την ταινία « Ο τελευταίος πειρασμός» (1988: σκηνοθ. Martin Scorsese). Του Νίκου Καζαντζάκη και οι δύο. Φυσικά, επειδή η Ελλάς, προασπίζει τα τέκνα της από ύβρεις και χυδαιότητες, μπορεί να επιτρέπει ακόμη και στα περίπτερα την πώληση ερωτικών υπερπαραγωγών που εξάπτουν τη φαντασία των εφήβων , αλλά ο «Τελευταίος πειρασμός»  κυκλοφορεί μόνο στα αγγλικά, μια και ο τρίτος αχάριστος της Λίστας, ο Ν. Καζαντζάκης, διασύρει τα θεία στο ανίερο βιβλίο του. Αμαρτάνουμε, μέρες που ΄ναι…
ΠΡΟΣΩΠΑ
Ένας προαναφερθείς αχάριστος γεννήθηκε στις 20 Απρίλη 1922: ο Τάσος Λειβαδίτης. Αυτός κι αν έκανε κηρύγματα ανατρεπτικά. Δικαιολογημένα γνώρισε όλα τα νησιά εξορίας…
ΓΕΓΟΝΟΤΑ
Λέτε πως μόνο οι Έλληνες είμαστε αχάριστοι; Τι λέει για τις χώρες του Νότου το 4ο Ράιχ της Μέρκελ; Δεν προσπαθεί η καημένη να τις συνετίσει, κι αυτές όλο αντιδρούν; Μα δεν είναι η πρώτη τους φορά να δείξουν αχαριστία. Παράδειγμα: στις 25 Απρίλη 1974 ξέσπασε στην Πορτογαλία η Επανάσταση των Γαρυφάλλων, που επανέφερε τη δημοκρατία ύστερα από 40 χρόνια. Ήταν κακός ο καημενούλης ο δικτάτορας Αντόνιο Σαλαζάρ που ήθελε να ιδρύσει το <>(Νέο Κράτος)?
 
Αλλαγή οραματιζόταν κι αυτός, και δεν τον άφησαν…
ΕΓΡΑΨΕ
 Ο Τάσος Λειβαδίτης ξανά:
  1. «Γι΄ αυτό σου λέω.
Μην κοιμάσαι: είναι επικίνδυνο.
Μην ξυπνάς. Θα μετανιώσεις»
  1. Από τη «Δραπετσώνα» ας σιγοτραγουδήσουμε εμείς οι αχάριστοι:
« Κράτα το χέρι μου
Και πάμε αστέρι μου
Εμείς θα ζήσουμε και ας είμαστε φτωχοί…
  
Άντε και καλό Πάσχα!!!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.