ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΤΖΕΡ
Κέρκυρα 04/04/2011
ΠΡΟΣ
Το Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου - Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, κ. Αποστολόπουλο Αναστάσιο
Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης – Γραφείο Υπουργού
Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης
ΘΕΜΑ: Μη εφαρμογή του Προγράμματος Διαύγεια και μερική ανάρτηση νόμων και πράξεων στο διαδίκτυο από το Δήμο Κέρκυρας
Αξιότιμε κ. Γενικέ,
Σας καταγγέλω ότι ο Δήμος Κέρκυρας δεν διασφαλίζει τις αρχές της διαφάνειας όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία. Πράγματι από το έτος 2009 έως σήμερα ο Δήμος Κέρκυρας παρόλο την ύπαρξη ρητής υποχρέωσης (υπ αριθ ΔΙΣΚΠΟ/Φ.8/οικ.11032/27-04-2009 εγκύκλιος του ΥΠ.Ε.Δ.Δ.Α., Ν. 3861/2010) για την δημοσίευση όλων των διοικητικών εγγράφων στην ιστοσελίδα του, δεν προβαίνει στις δέουσες ενέργειες με αποτέλεσμα τον απόλυτο περιορισμό του δικαιώματος των πολιτών στην άμεση πληροφόρηση.
Ο νόμος 3861/2010 στοχεύει στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής δημοσιότητας της κυβερνητικής πολιτικής και της διοικητικής δράσης. Παράλληλα, η ευρεία διαδικτυακή δημοσιότητα ενισχύει τις δυνατότητες των πολιτών να απολαύσουν... και να ασκήσουν τα συνταγματικώς κατοχυρωμένα δικαιώματά τους, όπως το δικαίωμα πληροφόρησης, το δικαίωμα ανάπτυξης της προσωπικότητας, της συμμετοχής στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή αλλά και το δικαίωμα συμμετοχής στην Κοινωνία της Πληροφορίας................
Ειδικά η υπ αριθ ΔΙΣΚΠΟ/Φ.8/οικ.11032/27-04-2009 εγκύκλιος αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι η δράση της Δημόσιας Διοίκησης πρέπει να διέπεται τόσο από την αρχή της διαφάνειας, δηλαδή από την υποχρέωση της Διοίκησης να εξασφαλίζει τη δημοσιότητα των αποφάσεων και των ενεργειών των οργάνων της, όσο και την αρχή της πληροφόρησης και πρόσβασης των πολιτών και των επιχειρήσεων στα δημόσια έγγραφα, με σκοπό τη δημιουργία μιας ανοιχτής και διάφανης Δημόσιας Διοίκησης προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις» ενώ η ΔΙΣΚΠΟ/Φ.8/οικ.16752/22-07-2010 τονίζει ότι «Ο νόμος 3861/2010 με τον οποίο εισάγεται η υποχρέωση ανάρτησης των νόμων, των κανονιστικών πράξεων και εν γένει πράξεων των κυβερνητικών και διοικητικών οργάνων στο Διαδίκτυο στοχεύει στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής δημοσιότητας της κυβερνητικής πολιτικής και της διοικητικής δράσης. Και τούτο επειδή η ευρεία δημοσιότητα και η πρόσβαση στην πληροφορία που εξασφαλίζουν τα σύγχρονα μέσα διαδικτυακής επικοινωνίας διασφαλίζουν τη διαφάνεια της κρατικής δράσης με συνέπεια την υπευθυνότητα, την ευθύνη και τη λογοδοσία από την πλευρά των φορέων άσκησης της δημόσιας εξουσίας και επομένως την τήρηση της νομιμότητας και την επίτευξη της χρηστής Δημόσιας Διοίκησης. Παράλληλα, η ευρεία διαδικτυακή δημοσιότητα ενισχύει τις δυνατότητες των πολιτών να απολαύσουν και να ασκήσουν τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματά τους και συγκεκριμένα: πρωτίστως το δικαίωμα πληροφόρησης, όπως αυτό κατοχυρώνεται στο άρθρο 5 Α § 1 του Συντάγματος και συνακόλουθα τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα που συναρτώνται με ή και εξαρτώνται από την πληροφόρηση αυτή, όπως το δικαίωμα ανάπτυξης της προσωπικότητας, της συμμετοχής στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή (άρθρο 5 § 1 Σ) αλλά και το δικαίωμα συμμετοχής στην Κοινωνία της Πληροφορίας (άρθρο 5 Α § 2 Σ)».
Τα δημόσια έγγραφα που από το 2009 έως σήμερα δεν αναρτούνται είναι πολλά. Αναφέρω ενδεικτικά τα ακόλουθα:
• Εγκύκλιοι
• Πράξεις επιβολής διοικητικών κυρώσεων
• Προμήθειες - Συμβάσεις
• Προσλήψεις / διορισμοί
• Πρακτικά συλλογικών οργάνων (Δημοτικών Συμβουλίων, Διοικητικών Συμβουλίων, Υπηρεσιακών Συμβουλίων, κλπ)
• Κανονισμοί εσωτερικής οργάνωσης & λειτουργίας
• Εκθέσεις εισηγητικές, επιθεωρήσεων & ελέγχων (εργασίας, δημοσίων έργων, υγείας κλπ.)
• Μελέτες
• Στατιστικά στοιχεία, κλπ.
• Απαντητικά έγγραφα με περιεχόμενο ερμηνευτικό ή διευκρινιστικό
• Οι προϋπολογισμοί, απολογισμοί, ισολογισμοί και οι επιμέρους δαπάνες
• Πράξεις διορισμού προσωπικού και συνεργατών
• Πράξεις καθορισμού των αμοιβών και αποζημιώσεων των μελών μονομελών και συλλογικών οργάνων διοίκησης, μελών επιτροπών
• Περιλήψεις διακηρύξεων, αποφάσεις και πράξεις κατακύρωσης και ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών, υπηρεσιών και μελετών
Συνεπώς ο πολίτης της Κέρκυρας πχ. δεν έχει πλήρη ενημέρωση των πράξεων του Δήμου, δεν γνωρίζει τις δαπάνες, ποια είναι η σκοπιμότητα τους και ποιος είναι ο προμηθευτής ή ο εργολάβος που αναλαμβάνει κάποιο έργο.
Με την αριθμ. 20868/29.9.2010 συμπληρωματική εγκύκλιο του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και με το υπ αριθ. 2016/26-11-2011 έγγραφο επισημαίνεται ότι «η παράβαση της υποχρέωσης για καταχώρηση και ανάρτηση των νόμων και των αποφάσεων στο Διαδίκτυο συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Υ.Κ. και του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. (άρθρο 107, περ. ε΄ και στ΄ του Ν. 3528/2007 και άρθρο 111, περ. ε΄ και στ΄ του Ν. 3584/2007 αντίστοιχα)».
Λόγω της σπουδαιότητας του θέματος και επειδή μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. ο έλεγχος νομιμότητας των πράξεων ασκείται από τον Γενικό Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, σας ζητώ κ. Γενικέ να προβείτε στον πειθαρχικό έλεγχο του Δήμου Κέρκυρας ενημερώνοντας και τον υπογεγραμμένο για τις ενέργειες σας.
Σας ευχαριστώ.
Με τιμή,
Ο καταγγέλλων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.