1ου ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ «ΜΑΡΙΝΟΣ
ΚΟΡΓΙΑΛΕΝΙΟΣ» Αρ. Πρωτ.
Αργοστόλι,
5/6/2013
Προς
Υπουργείο
Παιδείας & Θρησκευμάτων Πολιτισμού & Αθλητισμού
(Γραφείο
Υπουργού)
Κοινοποίηση:
- Διευθυντή 1ου
ΓΕ.Λ. Αργοστολίου
- Ένωση
Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Δήμου Κεφαλλονιάς
-
Ε.Λ.Μ.Ε.Κεφαλονιάς-Ιθάκης
- Υ.Π.Θ.Π.Α. /
Δνση Οργάνωσης & Διεξαγωγής Εξετάσεων
- Παιδαγωγικό
Ινστιτούτο
- Συνήγορο του
Πολίτη / Κύκλο Δικαιωμάτων του Παιδιού
- Τύπο
Θέμα : Διαμαρτυρία
για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις
Το Διοικητικό Συμβούλιο του
Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Γενικού Λυκείου Αργοστολίου εκφράζει την
έντονη ανησυχία και δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι επιλέγονται πολύ
μεγάλης δυσκολίας θέματα για τις Πανελλαδικές εξετάσεις της Τρίτης Λυκείου.
Τα παιδιά μας ολοκληρώνουν την
φοίτησή τους στην Μέση Εκπαίδευση, με μία υπερπροσπάθεια προετοιμασίας τους για
τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Η υπερπροσπάθεια αυτή απαιτεί κόπο, χρόνο και
χρήμα, φροντιστήρια, ιδιαίτερα, επιπλέον ειδικά μαθήματα, όπως μουσική,
σχέδιο, ξένες γλώσσες, ιταλικά-ισπανικά-γερμανικά, που δεν διδάσκονται στο
σχολείο, δοκιμάζει.......
βάναυσα τα παιδιά και τις οικογένειες, παρακάμπτει τις
παιδαγωγικές βεβαιότητες για την ουσία της Εκπαίδευσης και ακυρώνει την αρχή
των ίσων ευκαιριών στα πλαίσια του Δημόσιου Σχολείου. Στο τέλος αυτής της
προσπάθειας τα παιδιά έχουν να αντιμετωπίσουν ό,τι πιο σύνθετο, ό,τι πιο
δύσκολο, ό,τι πιο αιφνιδιαστικό μπορούν να σκεφθούν οι κορυφαίοι της
επιστήμης, που έχουν κληθεί να στήσουν τα εμπόδια που τελικά θα σταματήσουν τα
περισσότερα από τα παιδιά αυτά και τις ελπίδες τους.
Έτσι, τα περισσότερα παιδιά
βιώνουν την αποτυχία, παρά την μεγάλη προσπάθεια που έχουν καταβάλει, και
απογοητεύονται, χωρίς ουσιαστικά να έχουν μιαν αξιόλογη δεύτερη ευκαιρία.
Παλαιότερα τα παιδιά μπορούσαν να βελτιώσουν την βαθμολογία τους σε κάποια από
τα μαθήματα, που δεν είχαν γράψει καλά, και να επαναλάβουν τις εξετάσεις, σε
αυτά μόνο τα μαθήματα, ένα χρόνο αργότερα. Τώρα, εάν κάποιο παιδί θέλει να
επιμείνει στην προσπάθειά του, θα πρέπει να ξαναπεράσει ολόκληρη αυτήν την
δοκιμασία από την αρχή. Επιπλέον δεν υπάρχουν κάποιες άλλες αξιόπιστες
διέξοδοι, όπως επαγγελματικές σχολές για εξειδίκευση, και έτσι καταλήγουμε στα
ιδιωτικά πανεπιστήμια και στο Εξωτερικό και η οικονομική αιμορραγία
συνεχίζεται για τις οικογένειες εν μέσω κρίσης. Πολλά απ’ αυτά τα παιδιά δεν θα
γυρίσουν πίσω, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις οικογένειές τους και την
πατρίδα.
Θέλουμε τα παιδιά μας να
μορφώνονται και να ζουν στην Ελλάδα, να έχουν ίσες ευκαιρίες, να ζουν την
εφηβεία τους, να απολαμβάνουν την κοινωνική συναναστροφή και τις παρέες τους,
να μην αλλοιώνεται η προσωπικότητά τους λόγω της πίεσης και του συνεχούς
τρεξίματος από το σχολείο στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα, να μην συγκρούονται
τόσο απάνθρωπα τα θέλω τους με τα πρέπει, να μην διαπιστώνουν ότι ποτέ δεν
είναι αρκετό το διάβασμά τους, αφού πάντα τους ζητούνται πιο πολλά και πιο δύσκολα.
Θέλουμε εκπαίδευση, όχι εξόντωση!
Παρακαλούμε τους
αρμοδίους φορείς που επισήμως εφαρμόζουν ή εμπλέκονται στην διαδικασία των
Πανελλαδικών Εξετάσεων, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το Υπουργείο Παιδείας, να
μας ενημερώσουν αρμοδίως και εμπεριστατωμένα, για την επίδραση που έχει στην
ψυχοσύνθεση των παιδιών μας η διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, που είναι
η καταληκτήρια φάση της φοίτησης τους στην Μέση Εκπαίδευση, ειδικότερα στην
περίπτωση αποτυχίας τους στις εξετάσεις αυτές.
Για το Δ.Σ. του
Συλλόγο
Ο Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας
Διονύσιος Γαρμπής Βιολέτα
Νικολαΐδου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.